Масло за климатика от "Автобот" ООД

Какво масло трябва да се зарежда заедно с фреона и защо?

Посещения: 2346

Потребителски рейтинг: 4 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда неактивна
 

Както повечето от Вас вече са се осведомили, в съвременните автомобили се използва фреон R134a (или познат на повечето хора като "новият фреон"). И тъй като всяка система, която има движещи се части (в конкретния случай това е компресорът) се нуждае и от масло за смазване. ВНИМАНИЕ! Всички автомобили произведени след 2015 година се зареждат с фреон R1234yf.

R134a (тетра флуоро етанът) се разтваря само в две масла и това са POE и PAG. ПолиОл Естерът е ниско температурно масло, което запазва визкозитета си при ниска температура (фризери, хладилници), където също се използва фреон 134 и маслото влиза в употреба. Другият вид масло, поли алкалин гликолът, е високо температурно масло, което е подходящо за използване в автомобилите, където температурата често надхвърля 100 градуса по целзии в двигателния отсек. 

Тъй като двата вида масла имат конкретни предназначения, то те не могат да бъдат взаимно заменяеми. Разликата в цената им е доста голяма и често някои сервизи си позволяват да слагат в автомобилите само POE масло и то турско, което е изключително некачествено, а наред с това и става на пластелин при високи температури. Това би довело до повреда във Вашия климатик, която може да бъде ремонтирана само с подмяна на частите, което често е свързано с голяма сума пари.

Затова трябва да се информирате подробно какво слагат във Вашия автомобил, когато отидете на сервиз за климатици. И определено обръщайте внимание на цената за зареждане на автоклиматика, защото подозрително ниската такава идва САМО И ЕДИНСТВЕНО за Ваша сметка, което всъщност накрая ще Ви удари дори двойно и тройно по джоба за ремонти при истинските професионалисти.

Ние гарантираме, че вложените от Нас консумативи и материали са от най-високо качество на РЕАЛНА ЦЕНА, затова и даваме писмена гаранция за извършения труд и вложените части.