Климатиците на автомобилите са съставена от няколко елемента: компресор (същността на системата), вътрешен радиатор в купето (т. нар. изпарител), външен радиатор (който ще наричаме за кратко кондензатор), капилярка или терморегулиращ вентил (който ще наричаме ТРВ), дехидратор (това е и филтър на системата), тръбни пътища и не на последно място по важност – управление. Управлението бива два вида: цифрово, наричано климатроник и аналогово, наричано климатик.
Основна роля в автоклиматичната система играе компресорът. Той се състой от две тръби, една от който е по-дебела, а другата по-тънка. Ролята на компресора е да „избута“ хладилния агент (дадения вид фреон) до купето на колата, където се осъществява охлаждането, в последствие от там изсмуква обратно газта, която се е изпарила и съответно цикълът се повтаря,
Сега следва да опишем целия процес по-описателно. Движението от коляновия вал се пренася на компресора благодарение на канален ремък, наричан още пистов ремък. Ролката на компресора работи и се върти постоянно, докато двигателят работи. Важно: Това не е гаранция, че компресорът работи. Ролката на компресора е разположена между остта му и е монтирана на лагер. При включване на автоклиматика, независимо дали е от копче или цифрово управление, се задвижва реле, чиято дейност е да пусне напрежение до електромагнитната бобина, която се намира в задвижващата се ролка (или да електрическия клапан ако компресорът е постоянно зацепен). Благодарение на нея, се създава електромагнитна индукция, която издърпва съединителя, който е закачен с твърда връзка за оста на компресора и по този начин се прехвърля движението от ремъка .От своя страна остта се върти от плоча, която движи буталата в компресора (устройството се нарича бутален компресор). Има още няколко вида компресори:циклоидни и спирални.
Налягането, което се е създало, втечнява фреона, чието движение преминава първоначално през външния радиатор, за да може да се охлади. Това е причината да се нарича кондензатор, тъй като това е мястото, където се случва втечняването на фреона. Едно от физичните свойства на фреоните е да отдават погълнатата енергия, която са запазили, когато са в течно агрегатно състояние и обратното – да поглъщат топлина, когато се изпарят. Следващата стъпка е фреонът да постъпи във филтър дехидратора, където топчета силикагел допълнително го изсушават, за да може да се премахне влагата от системата.
Ако в системата на Вашия автомобил има влага, то тя може да бъде изключително вредна за климатичната система, тъй като под налягането влагата се изпарява, а не се втечнява. Това нарушава възможността на хладилния агент да променя своето агрегатно състояние, което ще доведе до значителна повреда на радиаторите и компресора на Вашия автомобил.
Преди фреонът да постъпи в купето на Вашия автомобил, той преминава през ТРВ-то, което има клапан на входа си. Този клапан променя сечението на ТРВ-то. По този начин се контролира изпарението във вътрешния радиатор в купето Ви. Фреонът поглъща топлина, когато се изпарява и връща обратно към компресора и така процесът се повтаря.
За да работи автоклиматикът правилно трябва да се има предвид още много фактори, за които е необходимо няколко месеца писане, за да Ви запознаем с тях. Посещението при специалист със сигурност ще Ви помогне да намерите правилното и най-ефективно решение на Вашите проблеми с автоклиматика.
Недейте да чакате Вашия автоклиматик напълно да спре да работи, за да отидете при специалист, защото в повечето случай това може ще предотврати доста скъпоструващ ремонт.
Ние от „Автобот“ ЕООД даваме писмена гаранция за всеки ремонт по вашия автоклиматик! При нас сте в сигурни ръце!
Очакваме Ви!
За Контакти
Използвайте най-удобния за Вас начин да се свържете с нас!