Газов инжекцион с OBD II модул - плюсовете!

Посещения: 6188

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна
 

На днешно време техниката се развива главоломно. Системите за алтернативни горива не правят изключение. С всяка изминала година стават все по-умни, все по-сигурни и не на последно място – все по-изгодни. Газовите инжекциони, оборудвани със система за директна комуникация OBD II, са последният писък на модата.

Модулът позволява на газовия компютър да осъществи директна комуникация с бензиновия компютър.

Чрез нея вижда важни параметри, необходими за правилната настройка на гориво-въздушната смес. Съвременните двигатели се управляват от сложна електроника, която може да променя режимите на работа на двигателя в зависимост от натоварване, качество на горивото, външни фактори като влажност на въздуха, температура и други. Благодарение на OBD II модула и на всички тези данни газовият компютър се адаптира в реално време към промените.

Но не всички автомобили и двигатели работят еднакво. Някои производители използват стара технология при моторите си ( за да докарат по-ниска производствена цена ), дори колите им да са произведени след 2002 г. ( като Renault например - Dacia Dokker от 2015 г е оборудван с 1.6 бензинов мотор, произведен за първи път през 1996 г. ). В този случай те работят със стария модел на статични горивни карти. Т.е. в паметта на бензиновия компютър има заложени няколко броя горивни карти, които се променят със смяната на определени параметри. Те са горе-долу точни, защото една карта отговаря за диапазон от параметри.

В ранните години на 21ви век ( при високия клас автомобили, а по-късно и при средния ) започват да се появяват и двигателите с интерактивни горивни карти. Подобно на стария вариант разполагат с няколко статични горивни карти, които обаче служат само за отправна точка. В процеса на работа на мотора, бензиновият компютър следи за промяна на параметрите натоварване, качество на горивото, външни фактори като влажност на въздуха, температура и други и прави нови изчисления всяка секунда. На база на тях пренаписва тези карти в реално време и това прави разходът на гориво и динамиката много по прецизни и по-оптимални. Не случайно днес сме свидетели на бензинови двигатели с 1.6 литра работен обем и конски сили от 130+ със среден разход от 6 л / 100 км. За сравнение Опел Астра 1.6 от 2006 г е само 105 кс и има среден разход на гориво 9 л / 100 км.

За тези автомобили с интерактивни горивни карти е задължително да се монтира газов инжекцион с OBD II модул, за да да може да прави същите тези изчисления и промени в реално време! Тъй като пропан-бутанът има сходни, но не и съвсем същите, качества като бензина, то правилната гориво-въздушна смес на газ е от съществено значение за правилното функциониране на двигателя, неговия разход и дълъг живот. Втечненият нефтен газ гори по-бавно, затова пълното му изгаряне е задължително. В противен случай пламък преминава през изпускателните клапани и ги прогаря сравнително бързо. Това неминуемо води до повреди на двигателя. Най-често това се случва на автомобили с конвенционални газови уредби и инжекциони, работещи със статични горивни карти. Такива газови инжекциони са тези БЕЗ модул за комуникация по OBD II.

Макар и не всички автомобили да работят с интерактивни горивни карти, то модулът OBD II в никакъв случай не е излишен. И все пак, за да сте сигурни дали автомобилът ви се нуждае от такава система, свържете се с нас!

Ако въпреки нашата препоръка да поставим компютър и електроника с OBD II модул вие решите да не го направим ( било то заради по-ниска цена или нещо друго ), то в случаите, когато ви светне лампата Check Engine ( заради грешни горивни смеси  ) диагностиката, триенето на грешката и допълнителната настройка ще са за ваша сметка!

Благодарим Ви за разбирането!