Как да диагностицираме проблем с алтернатора?

Посещения: 17550

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна
 
Как да диагностицираме проблем с алтернатора - Avtobot.BG

Има няколко прости метода за диагностициране на проблем с алтератора, които биха могли да ви подскажат от рано за наближаващата неприятност. Пример за това са премигващи светлини, паднал акумулатор, трудно палене сутрин, индикационна лампа на таблото на автомобила, шум и други. За повечето от тях няма да Ви трябват никакви инструменти, а малко...

... наблюдателност и оскъдни познания, които дори да нямате ще придобиете още днес, след като прочетете докрай нашата статия. Важно е да имате предвид, че динамото е електрическата централа на вашия автомобил и всеки проблем с алтернатора може да се окаже проблем и някъде другаде по електрическите компоненти.

В тази статия ще откриете ...

ПРЕМИГВАНЕ НА СВЕТЛИНИТЕ

Един от най-видните случаи на проблем с алтернатора се явява премигването на светлините на автомобила. Промяна в интензитета на светлината може да забележите както при фаровете така и по арматурното табло. Най-забележимо е, когато фаровете започнат да светят по-силно при подаване на газ и намаляват при отпускането й. Случващото се може да се забележи и в осветлението на таблото на колата Ви. Причина за този светлинен "ефект" най-често е проблем с реле регулатора или проблем с диодния блок на алтернатора.

ТРУДНО ПАЛЕНЕ СУТРИН / ПАДНАЛ АКУМУЛАТОР

Въпреки че това не е директен признак за проблем с алтернатора, то падналата батерия е показателен за проблем с електрическата система на автомобила ви. Акумулаторите на колите не са проектирани да доставят постоянен ток (както тяговите такива) и, когато налице е проблеменен алтернатор, който не зарежда достатъчно, то това води до паднал акумулатор и трудно или никакво палене сутрин.

Признак за паднал акумулатор е моментът, в който завъртате ключа на колата в позиция старт и се чува нищо повече от едно щракане на релета (а в най-лошия случай и нищо да не се чува). Това означава, че токът не е достатъчно голям, за да избута бендикса на стартера и да завърти коляновия вал на двигателя на автомобила ви.

В такъв случай ще трябва да извършите следния тест:

  1. запалете автомобила и включете всички възможни консуматори (фарове, отопление, подгрев на седалки и т.н.)
  2. по най-бързия начин откачете клемите от акумулатора (внимавайте да не ги допрете!)
  3. изчакайте известно време, за да видите дали автомобилът ще изгасне

Ако двигателят спре - лошо! Това означава, че алтернаторът не произвежда достатъчно ток, който да захранва електрическите консуматори на автомобила. Ако пък не изгасне, тогава е на лице проблем с акумулатора!

ШУМ ИЛИ МИРИС ОТ АЛТЕРНАТОРА

Диагностицирането на този вид проблеми с алтернатора изисква да впрегнете малко сетивата си.

  • • "Пищящ" шум от алтернатора непосредствено след палене на автомобила

Често причината за това е хлабъв пистов ремък. Тъй като алтернаторът се задвижва от коляновия вал на двигателя посредством ремък, то недостатъчно стегнатият такъв може да приплъзва и да издава силен скърцащ шум. Особено осезаемо е "свиренето", когато включите повече консуматори. Това се случва, защото допълнителният товар от консуматорите върху алтернатора изисква повече механично усилие за задвижването му и производството на ток. Този проблем се диагностицира сравнително лесно като просто изсипете малко вода върху пистовия ремък. Ако скърцането / виенето изчезне то вие имате нужда от пристягане на ремъка, неговата смяна и / или и двете. 

  • • Мирис на бакелит (изгорели жици)

Ако усетите мирис на изгорели кабели от алтернатора най-често причината за това е прекомерното напрежение. Това се случва, когато има неизправност в диодния блок и / или реле регулатора на алтернатора. И в двата случая миризмата само подсказва за проблем, но за диагностицирането му ще се наложи да посетите специализиран сервиз за ремонт на алтернатори.

ХЛАБАВИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ВРЪЗКИ

Алтернаторът пренася тока, който произвежда по доста дебели кабели. Дебелината на кабелите се определя от Ампеража (големината на тока) и колкото е по-малко напрежението (само 12в при колите), толкова по-голям е токът (у дома използваме тънки кабели, заради по-високото напрежение от 220в). Дебелите кабели изискват много здрави електрически връзки!

И ако всичко по-горе е проверено и изглежда наред, но въпреки това акумулаторът на колата ви е паднал рано сутрин, то трябва да проверите тези електрическите връзки. 

  1. проследете с поглед дебелият червен кабел, който идва от алтернатора и отива в акумулатора
  2. хването го здраво с ръка (спокойно, няма да ви хване ток!)

Ако е кабелът е топъл, дори горещ, това е явен признак, че имате лоша връзка някъде по него. Произведеният ток се "задържа" и отделя като топлина.

След това отворете бушониерата в двигателния отсек:

  1. локализирайте с поглед най-дебелата клема и кабел
  2. хването я здраво с ръка / пръсти (спокойно, няма да ви хване ток!)

Ако и там има топлина значи "лошите връзки" не са само при алтернатора и акумулатора. Продължете да търсите или най-добре посетете специалист!

СВЕТЕЩА ЛАМПА НА ТАБЛОТО

Съвременните автомобили разполагат с индикационна лампа на таблото за проблем с алтернатора. Ако видите да свети този символ Ремонт на Алтернатори индикация на таблото Avtobot.BG на таблото на вашата кола посетете специализиран сервиз за рециклиране на алтернатори възможно най-скоро.

Горещо Ви съветваме да не се опитвате да поправяте сами алтернатора, защото ако няма пряка опасност да Ви хване ток, това не означава, че няма опасност да направите пожар в автомобила и / или да изгорите нещо по електрическата инсталация.

СПОДЕЛЕТЕ ЗА НАС: