Климатроник Ауди А5

5те заблуди за Автоклиматиците

1. Автоклиматикът се използва само през лятото.

Това абсолютно не е вярно и е може би един от най-разпространените митове! Защо ли? Защото ролята на климатика не е само да охлажда. В едно с това той и изсушава въздуха чрез отнемането на влагата, която кондензира по студения изпарител. Това го прави особено полезен в дъждовно време, когато стъклата на автомобила се изпотяват. Друга причина, която налага редовното му използване, е чисто техническа - при продължително неизползване на автоклиматика, маслото в системата му се утаява на дъното на частите, уплътненията се разсъхват и това позволява прекомерното изпускане на фреон.

2. Използването на климатика увеличава разхода на гориво.

Да, така е. Но отворените прозорци на колата го увеличават повече! Един компресор за автоклиматик може да има различна мощност в зависимост от оборотите, с които се върти ( големината на шайбата ), типа на устройството му ( бутален, циклоиден и прочее ), с механичен или електронен клапан за регулиране и т.н. Това означава, че според мощността на компресора и разходът се увеличава различно.

И все пак, защо отворените прозорци да са по-неикономични? Защото автомобилът ви е проектиран в завода, така че неговата форма да отговаря на определени стандарти за аеродинамика. И ако със затворени прозорци може да сравним движението му по магистрала с рязане на парче кашкавал с остър нож, то когато отворите прозорците аеродинамиката става съизмерима с тази на хладилник!

3. Автоклиматикът харчи фреон.

Фреонът не е гориво! Хладилният агент стои в затворен кръг и циркулира там. И ако все пак се чудите защо тогава трябва да дозареждате климатика на колата си всяка година, вижте тази тема -> Защо трябва да дозареждаме автоклиматика си всяка година?

4. Обслужването се изчерпва с проверка на фреона и допълване на климатика.

Да, да, ама не! За да има нужда от зареждане вашия климатик, то този фреон не е изчезнал някак си магически. За изпускането му обикновено има причина. Най-често тя се открива при надуването на системата до максималното й работно налягане, а когато пропускът е прекалено малък се поставя оцветил и се извършва допълнителен оглед за течове след определено време. Истинският майстор никога няма да пренебрегне добре установените практики за проверка за течове.

5. Не трябва да изключваме двигателя, докато компресорът на климатика работи. 

Невярно твърдение! Всъщност, компресорът на климатика се контролира от електроника, която го изключва и включва стотици пъти по време на шофиране, а вие така и не разбирате за това. Компресорите на автоклиматиците не са турбокомпресори, които имат нужда от охлаждане след продължително ползване на високи обороти. Единствената причина, поради която е добре да изключвате компресора на климатика преди двигателя е, за да оставите влагата да се изпари от радиатора. В противен случай увеличавате шанса да се появи неприятна миризма в купето на колата. Но не се безпокойте, имаме решение и за този проблем тук -> Премахване на миризми от купето на автомобила.

За да работи автоклиматикът правилно трябва да се вземат предвид още много фактори, за които е необходимо няколко месеца писане, за да Ви запознаем с тях. Посещението при специалист със сигурност ще Ви помогне да намерите правилното и най-ефективно решение на Вашия проблем с автоклиматика.

Ние от "Автобот" ООД даваме писмена гаранция за всеки ремонт по вашия автоклиматик! При нас сте в сигурни ръце!

📅 СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС:

  •  📞 098 888 5658  👉 ВИЖТЕ ЦЕНИТЕ
  • ℹ️ Оставете Дата и Час празни ако просто искате да изпратите запитване.
    Пон - Пет: 09:00 - 18:00h | Събота: 10:00 - 14:00h
    Използвайте това поле ако желаете да уточните нещо допълнително, което останалите полета не ви позволяват.
  • rapidssl avtobot

СПОДЕЛЕТЕ ЗА НАС: